Khamis, 25 Julai 2024

Kursus Pemantapan Pengurusan PSS ( Pusat Sumber ) 2024.

Asalamualaikum & Salam Sejahtera 

      Bersyukur kepada Allah atas kurniaNya dapat saya hadir ke kursus pemantapan pengurusan PSS pada 23.07 - 24.07.2024 hari Rabu dan Khamis pada minggu ini di Dewan SK. Luagan, Keningau, menghimpunkan guru yang dilantik GPM ( guru perpustakaan & media) di Daerah Keningau.

Penceramah khas dai Pejabat Pendidikan Daerah Keningau Unit SSTP PPD Keningau sebagai penganjur kursus ini ialah EN. Al Fian , dibantu oleh Cikgu Rohani dari SK.Pasir Putih menyentuh bahagian Galakan Membaca dan Cikgu Muammar Ghaddafi Bin Shamsudin dari SK.Kebatang Baru menyampaikan ilmu baru tentang program menarik TVPSS. Penceramah akhir ialah Cikgu Izzah Bte Muhammad Hamzah, berkongsi ilmu bidang Literasi Maklumat.

Saya merupakan GPM dari SK.Penagatan, Keningau amat bersyukur kerana sempat hadir kursus ini. Kerana dapat pertambahan ilmu khasnya menjalankan pengurusan PSS lebih mantap, bagaimana  agar penglibatan murid dalam program membaca, program NILAM, Program TVPSS serta banyak lagi program dibawah kendalian PSS sekolah. Semoga GPM disetiap sekolah dan di Daerah Keningau telah mendapat suntikan semangat agar lebih seronok menjalani atau melaksanakan tugas sebagai Guru Perpustakaan & Media. 

En. Alfian sedang bersedia menyampaikan ceramah.

Beberapa peserta GPM sedang mendengar ceramah pada 
23.07 dan 24.07.2024

Peserta GPM dari SK.Penagatan, Keningau..


Cikgu Izzah Bte Hamzah 
Tajuk : Literasi Maklumat


Tuan Alfian memberikan sijil kepada setiap sekolah yang menyertai 
program NILAM dan Bicara Buku 2024


Sijil Penghargaan & penyertaan dari SK.Penagatan, Keningau


Laporan bergambar disediakan oleh GPM SKPK

Tiada ulasan:

Catat Ulasan